Прояснилося. Як працює новий Дизайн-код Дніпра?

Browse By

18 грудня у Дніпрі почали діяти довгоочікувані Правила розміщення реклами на фасадах. Головний художник Дніпра Сергій Білий відповів на питання про них.


Довга повна назва – “Принципи візуальної організації розміщення рекламних засобів, вивісок і табличок на фасадах будівель м. Дніпра”

… і тепер усе #прояснилося. У проекті #Прояснилося ми розповідаємо про незрозумілі речі простою мовою. А що незрозуміло вам? Надсилайте свої питання на нашу сторінку у Facebook. А також дивіться короткі пояснювальні відео на важливі теми.

Тепер приберуть усі білборди?

Поки що правила стосуються лише реклами на фасадах. Це частина майбутнього дизайн-коду міста. У планах – розробити правила для інших видів реклами: білбордів, сітілайтів, реклами на кіосках і транспорті. Якщо всі ці правила приймуть, то реклама не зникне зовсім, але з’явиться можливість її регулювати.

Фото: Михайло Кісенко

Навіщо потрібні правила розміщення реклами на фасадах?

У багатьох будівель Дніпра прекрасні фасади, але їх не видно, тому що їх завішали рекламою. Кожне підприємство хоче бути помітним. Зараз реклама виглядає жахливо з естетичної точки зору, відволікає водіїв і пішоходів, створює візуальний шум.

Невже до цього ніколи не було правил?

Правила є, але дуже розмиті. На всеукраїнському рівні діють Типові правила розміщення зовнішньої реклами. У Дніпрі – Регуляторний акт 1148. Ось що зрозуміло з цих документів.

Рекламодавці мають узгоджувати вивіски та рекламу зі спеціальними інстанціями. Піклуватися про зовнішній вигляд будівлі до і після демонтажу (наприклад, закривати дірки від шурупів у стінах). Рекламні конструкції не повинні заважати руху чи засліплювати людей. Встановлюючи їх, необхідно враховувати архітектурні особливості та історію будинку.

Як саме це враховувати, у правилах написано не було, тому кожен, із ким узгоджувалася реклама, оцінював її на свій смак.

Що зміниться?

Нові правила обов’язкові до виконання. У них на 43 сторінки розписано і навіть намальовано, де можна вішати рекламу, якого розміру вона має бути і наскільки яскраво її можна підсвітити.

У повній версії, яку можна прочитати тут, визначено зони міста, в яких діють більш суворі чи більш лояльні правила.

Зона А — історична забудова (найсуворіші правила), Зона Б — вулиці та проспекти, забудовані за чітким планом, і Зона В — вулиці з нерегулярною забудовою та промзони.

Головна мета нововведення – максимально зберегти вигляд архітектури міста.

Наведемо приклади:

– не можна хаотично заліпити фасад табличками і вивісками, як це зробили, наприклад, на ТЦ Leto та на інших торгових центрах. Якщо одним входом користується кілька фірм і закладів, то біля дверей можна розмістити кілька невеликих табличок в одному стилі

– не можна вішати рекламу поверх архітектурних елементів

– не можна перекривати вікна та вітрини більш ніж на 30% їхньої площі

– не можна розміщувати фасадні конструкції в межах охоронної зони адресної таблички (так, у адресних табличок є охоронна зона!)

– не можна перефарбовувати фасад чи частину фасаду (Teahouse на прохання Головного художника Дніпра зробили спробу повернути “рідний” колір стіни:

– не можна вішати рекламу в арках, проїздах, тунелях і на колонах.

Хто даватиме по шапці за порушення?

Рекламу потрібно узгоджувати з департаментом торгівлі та реклами та з Головним управлінням архітектури. Якщо будівля є історичною пам’яткою, то інстанцій треба пройти ще більше.

Власникам реклами, розміщеної без дозволу, загрожує штраф (від 340 до 1700 гривень) і примусовий демонтаж. За цим слідкують інспектори КП «Земград» та департамент торгівлі та реклами.

Як швидко місто очиститься від візуального шуму?

У багатьох рекламодавців ще діє дозвіл, який видається на 5 років. Поки що їх можна лише ввічливо просити змінити вивіску – іноді це спрацьовує. Тому автори правил дають на очищення міста приблизно 5 років – за умови, якщо усі їх дотримуватимуться.

У яких ще містах України діють дизайн-коди?

У Львові, Києві та Одесі.

Фото та ілюстрації: dnipro.design
Обкладинка: Анастасія Дамер

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Scroll Up
Facebook
Instagram