Прояснилося. Як працюють нові правила паркування

Browse By

У Дніпрі з’явилися десятки платних стоянок, а за правильністю паркування слідкує новостворена інспекція. Це пов’язано із Законом України, який набув чинності 27 вересня. Що змінить цей закон та навіщо він нашому місту, пояснив Руслан Ширінов, автор пабліку Urban Dnipro.

… і тепер усе #прояснилося. У проекті #Прояснилося ми розповідаємо про незрозумілі речі простою мовою. А що незрозуміло вам? Надсилайте свої питання на нашу сторінку у Facebook. Також ви там знайдете коротке пояснювальне відео до тексту.

Чим не влаштовував попередній закон?

Він був правильний на папері, але недолугий в реальності. У ньому не було прописано дієвих методів впливу на правопорушників.

Штрафувати водія або евакуювати авто могла лише поліція. І тільки у присутності водія. Якщо він припаркував авто неправильно і пішов, поліція нічого не могла вдіяти.

Водії дозволяли собі лишати автівки на пішохідних переходах, вузьких тротуарах, газонах, трамвайних коліях, у скверах. Не було можливості вплинути на їхню поведінку законним шляхом. У результаті ми бачимо цю ситуацію з хаотичним паркуванням у великих містах України.

Фото: Руслан Ширінов

За новим законом, місцеві органи самоврядування самі створюють інспекції з контролю за паркуванням. Тепер інспектори можуть виписати протокол навіть за відсутності водія – листівку з повідомленням залишають на лобовому склі авто.

Як працюють інспектори?

У Дніпрі ще влітку створили «Інспекцію з питань контролю за паркуванням». У ній менше тридцяти інспекторів (буде сорок на все місто), які фіксують правопорушення на фото та відео.

Зараз вони працюють у тестовому режимі і обходяться попередженнями.

Яка сума штрафу за неправильне паркування?

Від 255 до 510 грн. Максимальний штраф виписують, якщо неправильно припарковане авто заважає руху транспорту. Таке авто також можуть евакуювати.

Що ще зміниться?

До прийняття нового закону у Дніпрі було всього три платних муніципальних стоянки. Тепер паркування у центрі міста обов’язково платне.

Синя розмітка на вулицях означає зону платного паркування.

Працює автоматизована система контролю оплати паркування. Тобто тепер ви платите тільки через паркомат або Приват24. Якщо людина, що представилася паркувальником, вимагає з вас гроші, можете ігнорувати цю вимогу.

Місто поділили на три зони, ціна за паркування в яких відрізняється. На проспекті Д. Яворницького та деяких прилеглих вулицях – 15 грн/год, у центрі міста – 10 грн/год, а на решті міської території – 7 грн/год або взагалі безкоштовно.

Приблизна, ще не затверджена схема

Навіщо вводити плату за паркування?

Щоб регулювати попит на паркомісця.

Центр міста фізично не може вмістити всіх бажаючих на своїх вулицях. Коли паркування безкоштовне та хаотичне, усі автовласники їдуть у центр на авто та створюють затори на дорогах і скупчення на тротуарах. З введенням платного паркування бажаючих буде менше, тому місця має стати більше.

В ідеалі це має заохотити водіїв обирати громадський транспорт. Але навряд чи вони масово пересядуть у дніпровські маршрутки, принаймні найближчі кілька років. Принаймні добровільно. Громадський транспорт тільки почали оновлювати. Без нових і чистих автобусів, тролейбусів та зручної інфраструктури не збудувати сучасне місто, де ГТ стоїть вище в ієрархії, ніж власне авто.

Я можу платити менше?

Так. Для цього передбачені абонементи. Абонемент на місяць коштує 1860 гривень, на три місяці – 4460 гривень. Це дозволить заощадити 50% і 60% відповідно (якщо рахувати найдорожчий вид паркування – у центрі). Взагалі абонемент працює у будь-якій зоні в межах міста.

Особливо корисним він буде тим, хто працює чи живе у центрі.

Погана новина: абонементи тільки планують запустити у продаж. Коли – невідомо. Але ми обов’язково напишемо про початок продажу на своїй сторінці у фейсбуці.

Також є варіант паркувати авто за два-три квартали від місця призначення. Вийде дешевше, плюс прогулянка.

А як у Європі?

Платна парковка існує в усіх розвинених країнах. Польща, як і Україна, проходила етап неконтрольованої стоянки на будь-якій вільній ділянці міста, але поляки побороли це явище саме платною парковкою та невідворотністю покарання за порушення.

У деяких країнах Європи, наприклад, у Німеччині, Данії та Швеції обмежують навіть максимальний час перебування на парковці.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Scroll Up
Facebook
Instagram